سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شادی را هدیه کن حتی به کسانی که آنرا از تو گرفتند.

عشق بورز به آنها که دلت را شکستند.

دعا کن برای آنها که نفرینت کردند.

درخت باش حتی با وجود تبرها.

پرواز کن به کوری ِ چشم ِ خفاشها.

بهارشو و بخند که خدا هنوز با ماست.

هر سال شروع قصه ایست

قصه ات بی غصه باد.






تاریخ : چهارشنبه 91/12/30 | 6:5 صبح | نویسنده : ف.س | نظرات ()

ایرانیان مسلمان به هنگام چیدن سفره هفت سین مهمترین موردی را که بر سفره قرار می دهند، قرآن کریم است . ایرانیان مسلمان به نشانه توکل و توسل به خداوند متعال در آغاز سال و درخواست بهترینها از خالق خویش قرآن را در بهترین جای سفره قرار داده و پس از آن اجزای دیگر را می چینند.





تاریخ : چهارشنبه 91/12/30 | 12:9 صبح | نویسنده : ف.س | نظرات ()

اول دعا برای ظهور آن بی مثال

دوم رسیدن ما به قله های کمال

سوم تمام ملت بی ضرر و بی ملال

چهارم تمام جیب ها پر از پول ، اما حلال

گل تقدیم شماگل تقدیم شماگل تقدیم شماعید نوروز مبارک .گل تقدیم شماگل تقدیم شماگل تقدیم شما






تاریخ : سه شنبه 91/12/29 | 12:26 عصر | نویسنده : ف.س | نظرات ()

پرسشاگر طوفان حضرت نوح علیه السلام عالمگیر بوده است؛ پس حضرت نوح، چگونه تمام حیوانات و انسان های جهان را سوار کشتی کرده است؟ ثانیا این همه حیوان را چگونه در یک کشتی جا داده است؟ ثالثا چگونه بعد از طوفان، حیوانات به مناطق خودشان منتقل شدند؟



پاسخ

 

پیش از پرداختن به پاسخ مقدمتاً لازم است به این نکته اشاره شود که این پاسخ، مبتنی بر این است که ما طوفان زمان حضرت نوح علیه السلام را جهانی بدانیم. امّا بر اساس دیدگاه دیگری که عده ای طوفان را محدود به قوم و محدوده حضرت نوح علیه السلام می دانند؛ اصلاً این پرسش ها مطرح نمی شود و شاید با توجه به این که از یک طرف این طوفان امر قطعی بین تمام ادیان الاهی و حتی غیر الاهی است و از طرف دیگر این پرسش ها و مانند آن برای برخی بدون پاسخ بود؛ آن تعداد را بر آن داشت که طوفان زمان حضرت نوح علیه السلام را محدود بدانند.

 

در این بخش ضمن طرح چند پرسش، به پاسخ آن می پردازیم.

1- آیا طوفان زمان حضرت نوح علیه السلام جهانی بوده است؟ آیه 27 سوره نوح و روایتی که ذکر شد و برداشتی که مفسران از آیات قرآن، داشته اند؛ نشان از جهانی بودن طوفان در زمان حضرت نوح می باشد.

2- حضرت نوح چگونه از هر حیوانی یک جفت در کشتی جای داد و چگونه تمام حیوانات جهان را جمع کرد؟

اول این که طوفان زمان حضرت نوح، یک معجزه الاهی بوده است و با معجزه و عنایت خداوند، امکان جمع آوری همه حیوانات است.

دوم این که بر اساس روایت منقول از امام صادق علیه السلام حضرت نوح مأمور شد تا تمام حیوانات را خطاب کرده تا در نزد ایشان جمع شوند؛ و همگی حاضر شدند و از هر کدام یک جفت انتخاب کرد. ضمن این که نیازی نبود که موجودات دریایی داخل کشتی باشند.

سوم این که معلوم نیست که در تمام قاره ها، جمعیت انسانی و حیوانی در زمان حضرت نوح بوده باشد. شاید خالی از سکنه بوده است. دنیای امروز را با دنیای زمان حضرت نوح مقایسه نکنید. در زمان حضرت آدم در دنیای به این بزرگی فقط دو نفر(آدم و حوا) سکونت داشتند.

چهارم این که براساس روایت منقول، کشتی حضرت نوح یک کشتی کوچک و معمولی نبوده است؛ بلکه یک کشتی بسیار بزرگ و دارای چندین طبقه بوده است. لذا فضای مناسبی برای جا دادن انواع حیوانات داشته است.

پنجم این که انسان های مؤمن ساکن، در کشتی، حدود هشتاد نفر بودند و فضا برای سکونت حیوانات بوده است.

ششم این که جمعیت دنیای عصر حضرت نوح، زیاد نبوده است. حضرت نوح اولین پیامبر اولو العزم بوده است. در نتیجه جمعیت انسانی حتی حیوانی آن روز به اندازه پراکندگی و جمعیت امروز نبوده است.

- چگونه حیوانات در تمام دنیا پخش شد؟ بنده از جنابعالی می پرسم که آیا دنیای امروز یک روزه به این شکل درآمد؟ خواهید گفت: خیر و به تدریج به این نقطه از جمعیت و وسعت رسید. لذا در زمان حضرت نوح ضرورتی نداشت که هر حیوانی بعد از پیاده شدن از کشتی فوری به جایگاه خودش برگردد. به تدریج تولید مثل انجام گرفت و جابه جایی صورت پذیرفت. چون در انسان و حیوانات رکون و سکون وجود ندارد. امروزه شما می بیندید که ایرانی ها در تمام قاره ها ساکن هستند. فلان نهنگ از اقیانوسی به اقیانوس دیگر سفر کرده و به تولید مثل می پردازد. حتی در حیوانات خشکی هم تحرک و جابجایی است. آن خدایی که از یک زن و مرد، دنیا را پر از جمعیت کرد؛ می تواند پر از حیوانات کند.

منبع: حوزه نت


 

 




تاریخ : دوشنبه 91/12/28 | 7:26 صبح | نویسنده : ف.س | نظرات ()

 

خود را مریض نمی دانیم و گرنه علاج آسان است. در روایت آمده است: امام حسین علیه السلام در گوش مردی چیزی فرمود، بعد از جدایی فورا تمام موی سر آن مرد سفید شد. با این حال، ما خود را در عداد عبادالرحمن می شماریم، غافل از این که تمام اعضا و جوارح انسان فردای قیامت برای کارهایی که انجام داده است، شهادت می دهند: الیوم نختم علی افواههم و تکلمنا ایدیهم و تشهد ارجلهم بما کانوا یکسبون، یس/65؛ امروز بر دهانشان مهر می نهیم و دست هایشان با ما به سخن می آیند و پاهایشان به آنچه که انجام می دادند، شهادت می دهند. امروز بشر در فکر ضبط صدای حضرت داوود علیه السلام است، غافل از این که ملایکه از عمل خود او عکسبرداری می کنند، بلکه گفتار و صدای او را نیز ضبط می نمایند.




تاریخ : یکشنبه 91/12/27 | 8:41 عصر | نویسنده : ف.س | نظرات ()
.: Weblog Themes By VatanSkin :.
وبلاگicon
Online User